Fotoreportáž: Oslava 25 let města Horní Bříza

26.06.2019

Dne 1.7.2019 to bude přesně 25 let, kdy se z obce Horní Bříza stalo město. Organizaci slavností města má vždy na starosti kulturní a sportovní komise rady města. Od konce roku 2018 jí vede místostarosta pan Petr Koza. Pana Kozu ve fotoreportáži připravené panem fotografem Pavlem Karezem zřejmě nenajdete, ale právě jemu patří velké poděkování. Tyto slavnosti jsme připravovali od listopadu 2018 a v den slavností jsme byli na nohou od půl 6 ráno do půl 4 ráno. Věříme, že se tato intenzivní práce vyplatila a všichni jste si užili v sobotu 15.6.2019 13 ti hodinový program plný vystoupení místních i celosvětově známých umělců. O úvodní slovo se postaral pan starosta David Kapr, který pozval na pódium všechny bývalé starosty města a vzpomněl i na pana Dlouhého, který již bohužel nemůže být mezi námi. Úvodní blok vystoupení zajistila 1. i 2. mateřská škola, vystoupili zpěváci z místní základní školy a nesmělo chybět vystoupení Folklórního souboru Úsměv a malého Úsměváčku. Pro FS Úsměv je srdeční záležitostí Karel Vágner a pro něho stejně tak. Bylo nám velkou ctí pozvat právě jeho s rodinou a ještě větší radost jsme měli při setkání čestného občana města Horní Bříza pana Zdeňka Bláhy s panem Vágnerem. Karel Vágner přivezl svojí dceru Barču, syna Pepu a jako hosta Standu Hložka, který zazpíval Holky z naší školky, Bílou královnu, V pohodě a další pecky z dílny Karla Vágnera. O skvělou taneční vložku mezi další kapelou se postaral Fit Club Veronika společně s T.J. Sokol Horní Bříza. Program běžel jak měl a na pódiu už byla připravená parta, která si říká FEŠÁCI. S Fešáky přijel i Tomáš Linka, který již před lety zavítal do Horní Břízy se svojí kapelou Přímá linka. Tomáše Linku vždy rádi přivítáme jakožto bývalého studenta Středního odborného učiliště Horní Bříza, dokonce se na něho přišli podívat i jeho bývalé spolužačky, které stále bydlí v Horní Bříze. Po country vystoupení vrcholící písní Paní má se má jsme mohli pod pódiem opět přivítat naše malé sokolíky, mažoretky Maršálky, Fit Club Veronika a jako novinku letošních slavností i Záchrannou skupinu Sboru dobrovolných hasičů. Hasičům patří velké DÍKY za neustálý dohled nad bezpečností v průběhu celých slavností. Po vystoupení pod pódiem jsme se opět po krátké přestávce vrátili na pódium, kde se připravil místní VOkální HOrnobřízský Sbor VOHOS a následně i orchestr Betula. Oba soubory vede sbormistr pan Luboš Marek. Zůstali jsme u místních souborů a po krásném hodinovém představení VOHOSu a Betuly se ještě jednou představila Záchranná skupina Sboru dobrovolných hasičů a dívky z Fit Club Veronika, stále plné energie. Na závěr vystoupení místních souborů se představila Tělocvičná jednota Sokol Horní Bříza, která před pódium nalákala do svého vystoupení desítky diváků. Tím jsme se přiblížili k vrcholu oslavy 25 let města Horní Bříza. Hitem celého roku 2019 je kapela QUEEN díky vzpomínkovému dvouhodinovému filmu na Freddieho Mercuryho Bohemian Rhapsody (premiéra 1.11.2018). Do Horní Břízy jsme proto pozvali ten nejlepší český revival kapely Queen, který má obrovský úspěch i v zahraničí. Kapela si říká QUEENIE a vede ji zpěvák s knírkem a hlasem jako Freddie - Michael Kluch. Šlo o opravdový vrchol slavností, které si celý den užívalo zhruba 2000 diváků. Po závěrečné sérii nejslavnějších písní jsme se s kapelou za bouřlivého potlesku rozloučili a na řadu přišla ohňová a světelná show skupiny Candentis. Poslední kapelou, která završila oslavy 25 let města Horní Bříza, byla kapela Lucie revival, kterou jsme pozvali opět po 5 ti letech. Odpočítali jsme půlnoc, popřáli Horní Bříze mnoho spokojených občanů a 26. rok města jsme pomyslně začali ohňostrojem. Do jedné hodiny nám ještě hrála kapela Lucie revival. Pořadatelé hodnotí slavnosti za velmi podařené. Jsme moc rádi, že jste měli zájem o reklamní předměty města Horní Bříza a domů odcházeli s propiskami, plackami, otvíráky, pohledy i kelímky s motivy města Horní Bříza. Za grafické zpracování děkujeme slečně Evě Zajícové a za fotografie panu Pavlu Karezovi. Díky všem, kteří se podíleli na organizaci, byl to velmi náročný den, který ale rozhodně stál za to. Za případné připomínky a podněty vedoucí ke zlepšení budeme jen rádi. Za kulturní a sportovní komisi zhodnotil a sepsal p. Ladislav Čech.

Celou fotogalerii zobrazíte po kliknutí na foto níže