Fotoreportáž: 19. hornobřízské vinobraní, 17. 9. 2022

06.12.2022

Tradičně již po devatenácté uspořádal spolek Vinaři Plzeňska za finanční a technické pomoci města Horní Bříza hornobřízské vinobraní. Akce se uskutečnila v sobotu 17. září 2022 od 13:00 na hřišti u sokolovny. Moc si vážíme několika stovek návštěvníků z Horní Břízy i širokého okolí. I přes nepřízeň počasí, kdy nás trápila teplota okolo 11 °C a z počátku deštivé počasí, vyšlo vše naprosto skvěle.

Členové našeho spolku nabízeli z Moravy dovezený burčák z rodinného vinařství MALÝ VINAŘ Hany a Františka Mádlových z Velkých Bílovic. Svůj sortiment nejlepších odrůdových vín od renomovaných vinařů z jižní Moravy nabízela rodina paní Věry a Josefa Koudelových z hornobřízské Vinotéky v Malém sklípku. Sladké dobroty a kávu přivezla ANDĚLKA - kavárna a vzdělávací rodinné centrum. Ostatní dobroty v podobě klobás, piva a dalšího občerstvení připravila místní Tělocvičná jednota Sokol Horní Bříza.

O oficiální zahájení ve 14:00 se postarali členové Vinařů Plzeňska zpěvem spolkové hymny za doprovodu místní zpěvačky Aničky Volínové a Vaška Žákovce, kteří pak až do 17:30 hráli známé písně k poslechu, zpěvu i tanci. Po vystoupení těchto umělců se začalo připravovat další hudební uskupení a před pódiem došlo k dražbě nejkrásnějších hroznů, které byly vystaveny po celou dobu vinobraní. Rádi jsme představili hrozny vypěstované v plzeňské oblasti. Byl o ně velký zájem a naše povolané vedení spolku, předseda Jan Kratochvíl a jednatel Jiří Vynáhlovský, rádo odpovídalo zájemcům na dotazy ohledně pěstování vinné révy.

Večer patřil Starobřeclavské cimbálové muzice, která přijela z jižní Moravy. Oproti předminulému roku dorazila muzika v originálním složení a potěšila milovníky moravských a slováckých písní.

Děkuji všem za účast a podporu, těm, kteří se podíleli na organizaci, patří poděkování za pomoc. Výroční 20. vinobraní se uskuteční v sobotu 16. září 2023. Věřím, že se na něj těšíte stejně jako my. Jste srdečně zváni!

Ladislav Čech, člen spolku Vinaři Plzeňska, Foto: Dominik Seko

Fotogalerii zobrazíte po kliknutí na foto níže.